FOTO: Oživite vaše instagram slike
Foto: Okvirstagram.com

FOTO: Oživite vaše instagram slike

Jedna od najpopularnijih svjetskih aplikacija za mobilne uređaje je Instagram, čiji korisnici komuniciraju putem fotografija. Karakteristika fotografija na Instagramu jest da su kvadratičnog oblika te da se prije objave provlače kroz atraktivne filtre, što im daje prepoznatljiv retro izgled. Mnogi su željeli uokviriti svoje jedinstvene fotografije napravljene mobilnim telefonom, a to sada mogu uraditi u Zagrebu.

Razgovarao: Adnan Učambarlić, Sarajevski.ba

Davor Šuštić (30), novinar i informatičar odlučio je napraviti servis koji korisnicima omogućava da svoje fotografije s Instagrama pošalju putem Interneta i dobiju ih otisnute u profesionalnom fotolaboratoriju te uokvirene u okvir od hrastovog drveta.

Servisu je dao jedinstven naziv Okvirstagram (okvir + Instagram). Tim povodom razgovarali smo s čovjekom koji je pokrenuo ovaj servis.

Sarajevski.ba: Prije svega, kako je došlo do ideje za uokvirivanje fotografija sa Instagrama?

Šuštić: Za početak bih vjerojatno trebao istaknuti da jako volim Instagram, servis i društvenu mrežu gdje čiji korisnici komuniciraju putem fotografija. Volim ga jer sa svojim odličnim filtrima omogućava baš svakome – uključujući totalnog početnika – da napravi lijepu fotografiju.

Okvirstagram

Foto: Okvirstagram.com

Jednog dana, negdje u ožujku prošle godine, razgledavao sam fotografije na Instagramu i pomislio kako bi mnoge od njih super izgledale na zidu ili polici. No gdje nabaviti lijep kvadratni okvir? Gdje uopće razviti fotografiju kvadratnog formata? Što je sa staklom? Kako to objesiti na zid? Ubrzo mi je postalo jasno da si ista pitanja zasigurno postavljaju i drugi korisnici Instagrama. Tada sam odlučio da ću baš ja biti taj koji će ponuditi odgovor na njih. Odgovor u obliku usluge koja će dobrim ljudima s Instagrama omogućiti da svoje fotke ili fotke svojih prijatelja pošalju putem e-maila ili Facebooka i dobiju ih nazad uokvirene u kvadratne, ručno rađene okvire od prirodnog hrastovog drva, postavljene iza pravog stakla i sa čavlićem pomoću kojeg će ih moći objesiti na zid. Zapravo se sve svodi na to da su se u jednom trenutku objedinile moja ljubav prema tehnologiji i modernim internetskim servisima s obiteljskom tradicijom ručne obrade drva, koju moja obitelj gaji više od dvadeset godina, kad je moj tata otvorio stolarsku radionicu.

Sarajevski.ba: Ko stoji iza čitavog projekta?

Šuštić: Samo nas je troje, ali trudimo se kao da nas je najmanje šestero! :)

Damir, moj brat, u našoj obiteljskoj radionici obavlja čitav stolarski dio projekta – ručno obrađuje i boja drvo, reže stakla te radi i gravira podloge. Inače se bavi izradom i restauracijom drvenog namještaja, tako da mu je sudjelovanje u ovom projektu došlo vrlo prirodno.

Jelena, moja djevojka, brine se za Okvirstagramov vizualni identitet, fotografije koje objavljujemo na našim društvenim mrežama, obradu i dotjerivanje fotografija koje nam naši kupci šalju (ako žele da se one obrađuju) te jednim dijelom komunikacije s našim kupcima prije, za vrijeme i nakon narudžbe.

POGLEDAJ GALERIJU

Ja, Davor, sam osmislio čitav projekt, dizajnirao okvire i postolja te izradio našu web stranicu, a primarno se bavim održavanjem naših profila na svim društvenim mrežama na kojima smo prisutni (Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest) te sklapanjem okvira, stakla, podloga i fotografija u cjelinu. Osim toga, uz Jelenu sam druga osoba koja će vam odgovoriti na narudžbu, pripremiti fotografije, napraviti montaže u sve dostupne okvire i ostalo!

Sarajevski.ba: O kakvim okvirima se zapravo radi i kakve materijale koristite?

Šuštić: Svi naši okviri i postolja izrađeni su od pravog, prirodnog hrastovog drva. Budući da koristimo hrast, na svakom okviru vidljivi su godovi. Godovi su kod drveća poput otiska prsta – ne postoje dva stabla s istim godovima. To također znači da je svaki naš okvir svojevrsni unikat. Mislim da im to daje jednu dozu šarma! Okviri su kvadratnog oblika – istog oblika kakvog su fotografije s Instagrama. Od drugih materijala još koristimo fotografsko mat staklo koje dolazi ispred fotografije te čvrstu podlogu od prerađenog drva visoke gustoće. Na njenu prednju stranu dolazi fotografija, a stražnja strana zatvara okvir i na nju je laserski ugraviran naš logo.

Sarajevski.ba: Možete li, ukratko, opisati proces nastanka jednog okvira?

Šuštić: Okviri nastaju postupnom ručnom obradom drva. Sirovi hrast prvo se reže na manje dijelove i zaglađuje, a potom se prilagođava na odgovarajuće dimenzije i nastavlja zaglađivati. Okvir nakon toga spajamo u cjelinu i bojamo, također ručno, u jednu od tri boje – crnu, bijelu i prozirnu (zadržava se prirodna boja drva). Boja se nanosi u tri sloja. Nakon toga u gotov okvir ugrađujemo staklo, podlogu i fotografiju i laserom graviramo naš logo na stražnju stranu i to je to – imamo gotov Okvirstagram!

Sarajevski.ba: Imate i poseban servis za slanje fotografija, koji klijentima omogućava lakše slanje fotografija. Nešto više o tome?

Šuštić: Budući da ljudi koji se slabije snalaze s mobitelima ponekad ne znaju doći do fotografija s Instagrama i poslati ih, na našoj stranici smo napravili detaljan vodič gdje je objašnjeno kako do fotografija s Instagrama doći pomoću servisa Statigram. Zašto baš Statigram – zato jer smatram da je najjednostavniji za korištenje i jer ljudima omogućava da lako dođu do fotografija koje su objavili na svojem profilu, ali i do fotografija svojih prijatelja, što je odlično za svakoga tko Okvirstagram želi kupiti kao poklon. Nakon što ljudi pomoću Statigrama skinu fotografije, jednostavno nam ih mogu poslati putem e-maila ili Facebooka – i to je to!

Sarajevski.ba: Budući da su fotografije sa Instagrama prilično slabe rezolucije, da li ih i dorađujete?

Šuštić: To je zabluda s kojom se ponekad susrećemo. Naime, fotografije s Instagrama uopće nisu loše rezolucije! Sve fotografije koje se šalju direktno s mobitela, a objavljene su na Instagramu, dolaze u rezoluciji koja je više no dostatna da bi one nakon razvijanja izgledale odlično.

Okvirstagram

Foto: Okvirstagram.com

Fotografije do kojih ljudi dolaze preko Statigrama nešto su niže rezolucije od onih koje se šalju direktno s mobitela. Takve fotografije pripremamo za izradu pomoću profesionalnih grafičkih alata.

Kad nam kupci šalju fotografije koje nisu s Instagrama, gotovo uvijek žele da ih doradimo. Ta dorada uključuje prebačaj fotografije u kvadratni oblik (ako već nije kvadratna), sređivanje boja i oštrine i slične zahvate s ciljem da fotografija nakon izrade izgleda najbolje moguće.

Možda nije loše spomenuti da sve oblike dorade fotografija obavljamo besplatno. Smatramo da je budućim vlasnicima naših okvira i nama jednako u interesu da fotografije izgledaju najbolje moguće!

Sarajevski.ba: Da li bude nekih neobičnih zahtjeva ili radite samo ponuđene okvire?

Šuštić: Premda primarno radimo kvadratne okvire koje možete vidjeti na našoj web-stranici i Facebooku, svakog mjeseca imamo barem jedan projekt gdje izrađujemo okvire nestandardnih dimenzija. Najčešće su to pravokutni okviri za velike fotografije (A4 format, primjerice), kojekakvi mozaici okvira različite veličine ili okviri koji mogu primiti tri ili četiri fotografije. Možda najneobičniji okvir kojeg smo radili bio je onaj u koji nije išla klasična fotografija, već golema slika sastavljena od puzzli – bio je širok i visok više od jednog metra.

Tko više šalje fotografije – fotografi ili „obični“ korisnici Instagrama?

Šuštić: Osim dobrih ljudi s Instagrama, javljaju nam se mladi i stari zaljubljenici u fotografiju koji žele uokviriti svoje najbolje fotke, mame i tate s fotkama svoje djece, novopečeni bračni parovi s fotkama vjenčanja, ljudi svih godina s fotkama s putovanja ili fotografijama svojih prijatelja, ljudi koji žele ukrasiti zidove mozaicima od okvira…

Nema nekog pravila. Iako smo primarno fokusirani na fotografije i korisnike s Instagrama, brojni naši kupci uopće nemaju profil na Instagramu, a neki od njih ni ne znaju što je to. Lijepo je što smo uspjeli doprijeti do ljudi van granica Instagrama, a još je ljepše to što se njima očito sviđa ono što radimo do te mjere da nam šalju svoje fotografije s računala ili mobitela i prepuste nam da ih prilagodimo i dotjeramo za ugradnju u naše kvadratne okvire.

Sarajevski.ba: Kakvi tipovi fotografija su najčešći? Portreti, pejzaži, predmeti?

Šuštić: To najviše ovisi o prigodi i samom kupcu. Kad ljudi Okvirstagram kupuju kao poklon, najčešće nam šalju fotografije gdje su u društvu svojih partnera, obitelji ili prijatelja. Oni koji Okvirstagrame kupuju za sebe uglavnom šalju fotografije pejzaža, gradova, kojekakvih apstraktnih motiva i tome slično.

Sarajevski.ba: Kakav je, generalno, odziv klijenata? Koliko ljudi žele spajati Instagram sa uređenjem doma?

Šuštić: Odaziv kupaca je odličan te od samog začetka Okvirstagrama iz mjeseca u mjesec neprestano raste. Mislim da ljudi cijene to što Damir, Jelena i ja držimo do uradi-sam načela, što apsolutno sve što naš projekt uključuje radimo sami – od ideje, preko dizajna, izrade i sklapanja okvira i postolja, sve do obrade fotografija, prezentacije na Internetu, brige oko kupaca i svega ostalog. Velik je to posao za troje ljudi, ali ne damo se!

Sarajevski.ba: Imate li klijenata i van Hrvatske?

Šuštić: Osim u Hrvatskoj, Okvirstagrami se prodaju u Sloveniji, a također smo imali projekte s ljudima iz drugih zemalja Europe. Najzanimljiviji od njih bila je suradnja s jednom belgijskom fotografkinjom koja je htjela da joj izradimo okvire za izložbu njenih podvodnih fotografija koralja koje su nastale na Filipinima.

POGLEDAJ GALERIJU

 

Uskoro ćemo poslati prve Okvirstagrame u Ameriku, zahvaljujući suradnji s cijenjenim hrvatskim novinarom i fotografom Olegom Maštrukom na njegovoj crowdfunding kampanji Without People, kojom Oleg prikuplja novac za izdavanje knjige svojih izvrsnih putopisnih fotografija.

Sarajevski.ba: Kako naručiti okvir?

Šuštić: Nakon što ljudi odaberu fotke koje žele uokviriti, jednostavno nam ih pošalju putem e-maila ili Facebooka. Nakon toga ih mi po potrebi dotjeramo i prilagodimo na kvadratni oblik Okvirstagrama, radimo fotomontažu fotografija u sve dostupne okvire te ih šaljemo kupcu na uvid, tako da može najlakše odabrati koji mu se okviri najviše sviđaju. Kad se utvrdi preferirana širina i boja okvira, sve što kupcu preostaje jest pričekati između jednog i dva dana da mu napravimo to što je naručio.

Sarajevski.ba: Kakvi su planovi za budućnost? Planirate li širiti ponudu ili neke nove projekte?

Šuštić: Ponuda će se definitivno širiti i ideja je mnogo, ali jako mi je važno da samo najbolje od njih ugledaju svjetlo dana. Krajem prošle godine predstavili smo postolja za naše okvire, pomoću kojih se oni mogu postaviti na stol ili policu. Postolja također radimo od pravog hrastovog drva i sami smo ih osmislili, a izgledaju poput malih postolja za slikarsko platno. Ideja mi je bila da se uokvirene fotografije na ovaj način na stolu izlažu poput malih umjetničkih djela.

Još jedna novost u ponudi Okvirstagrama bit će predstavljena sredinom ožujka. Neću otkriti o čemu se radi, ali ću reći da smo Damir, Jelena i ja oduševljeni tim novim proizvodom i jedva čekamo da ga pokažemo našoj publici!


Imaš vijest za nas?

Pošalji nam potpuno anonimno vijest ili informaciju.