FOTO: Nissan osmislio novi gradski automobil
Foto: Nissan

FOTO: Nissan osmislio novi gradski automobil

Nissan je odlučio radikalni način razmišljanja primijeniti na jedan od najvažnijih segmenata tržišta – gradske automobile.

Nissan Sway, predstavljen na Ženevskom salonu automobila 2015., nagoviještava izgled buduće generacije Nissanovih gradskih automobila uz primjenu upečatljivog novog dizajnerskog smjera marke na evropske gradske automobile.

To je konceptni automobil dizajniran u skladu sa ukusima Evropljana: emotivan, oštar i uzbudljiv.

„Vjerujemo da Sway našu tradiciju rušenja konvencija u određenim segmentima tržišta nastavlja donošenjem nečeg novog, prepoznatljivog i upečatljivog, baš kao što su to učinili Qashqai i Juke. Tim novim konceptnim automobilom konstruisanim za salon automobila u Ženevi želimo istražiti kako bismo te svježe ideje mogli prenijeti u segment gradskih automobila”, izjavio je Shiro Nakamura, viši potpredsjednik i direktor zadužen za dizajn firme Nissan Motor.

Dinamičnim linijama, upečatljivim prednjim krajem, otmjeno jednostavnom unutrašnjošću i odvažnom primjenom profinjenih boja, dizajn koncepta drzak je i emotivan. Ostavlja dojam jedinstvenosti i sklada, ali sa oštrim linijama koje nisu uobičajene u tom segmentu.

Karakteristična linija modela Sway počinje sa prednjom maskom nazvanom V-motion u obliku slova V, smještenom nisko između odbojnika na prednjem kraju. Prednja maska početna je tačka odvažne linije koja se proteže od poklopca motora preko prednjih točkova do sredine prednjih vrata, gdje se naglo spušta. Zatim se uzdiže prema zadnjem kraju automobila, čime bočnim stranicama daje gotovo senzualan oblik.

Ponosno je istaknuta na poklopcu motora prije nego što pređe u prepoznatljiv – i oštar – nabor bočne linije automobila naglašene udubljenim trokutastim dijelom praga.

Sa obje strane maske V-motion nalaze se svjetla u obliku bumeranga. Oblik bumeranga uobičajeno se postiže upotrebom LED sijalica u inače konvencionalnom obliku svjetla: ovog su puta sama svjetla postavljena u taj oblik, a LED sijalice smještene u njima izgledaju poput očiju.

POGLEDAJ GALERIJU

Prepoznatljiva stražnja svjetla u obliku bumeranga presijecaju stražnje bočne uglove automobila. Dvostruke izduvne cijevi u obliku trapeza smještene su sa obje strane registracijske tablice u sredini zadnjeg dijela, umjesto ispod odbojnika.

Još jedan element Nissanova novog dizajnerskog smjera lebdeći je krov, ovoga puta istaknut panoramskim staklenim krovom, uokvirenim proširenom konstrukcijom u obliku slova C koja se duž linije krova proteže od A-nosača do stražnje grede iznad poklopca prtljažnika. Na konceptnom automobilu ta je konstrukcija istaknuta odvažnom narandžastom bojom u kontrastu sa plavo-sivom bojom karoserije.

Unutrašnjost, npr, primjenjuje tehnike uobičajene za industrijsku arhitekturu, poput aluminijskih elemenata koji su dio konstrukcije i nagovještavaju jednostavnost i snagu te pozornost posvećenu detaljima, ali također iskorištava boje i materijale koje povezujemo sa luksuznim proizvodima.

Paul Wilcox, predsjednik Nissana Europa, rekao je: „Nissan je u pokretu. Marka se ističe odvažnim, inovativnim načinom razmišljanja na europskom, čak i svjetskom tržištu automobila. Za naš rast u Europi zaslužni su izvrsni novi proizvodi koje krasi izuzetan dizajn. Sway ističe koliku važnost dizajn ima u razvoju naše marke i pokretanju rasta.”

Karoserija konceptnog automobila plavičasto je sive boje sa nijansom plave vidljive pod svjetlom, usklađene sa kontrastnom narandžastom bojom. Profinjena kombinacija boja odgovara evropskom gradskom okruženju u kojem se prekrasno ističe.

Unutrašnjost je tamnije plave boje, sa kontrastnim bojama bjelokosti i narandžastom u skladu sa bojom karoserije koje automobilu nude osjećaj sklada. Sway primjenjuje i razvija koncept unutrašnjosti sa armaturnom pločom u obliku avionskog krila. Taj je dizajn odabran zbog svoje otmjene jednostavnosti.

Ručice vrata su dizajnirane kao dio izloženih aluminijskih nosača. Čak se i trokraki upravljač sa ravnim donjim dijelom i aluminijskim krakovima odlikuje jednostavnošću.

Ispred vozača nalaze se samo dva osnovna instrumenta. Ostale funkcije prikazane su na velikom tabletu u obliku trapeza smještenom u sredini armaturne ploče, a njime se mogu koristiti i vozač i suvozač.

Sjedala male mase konstruirana su od aluminija te su presvučena luksuznom tkaninom nalik na baršun i djelom ukrašena materijalom bisernog odsjaja, a šavovi su poput onih kakve nalazimo na torbicama vrhunskih modnih dizajnera. Upotrijebljene su plava i narandžasta boja, čime se unutrašnjost savršeno nadopunjuje sa vanjskim izgledom.

Iako je riječ o gradskom automobilu, zbog čistoće dizajna, izostanka B-nosača i upotrebe jednostavnih ali otmjenih struktura, unutrašnjost se doima većom od očekivane.


Imaš vijest za nas?

Pošalji nam potpuno anonimno vijest ili informaciju.