Zvonimir Barašin iz Hrvatske osvajač je prvog mjesta u kategoriji Primijenjena na ovogodišnjem festivalu Fotografija godine BiH 2014, sa fotografijom Roaming. Ovo je Barašinu druga nagrada na ovom festivalu, a 2012. godine osvojio prvo mjesto u kategoriji priroda.

Ovaj Splićanin je 1997. godine počeo da radi kao saradnik Slobodne Dalmacije dok je poslije toga radio i za Sportske novosti, kao i za mjesečnik Meridijani. Danas radi kao fotograf hrvatske agencije Cropix. Njegove fotografije su krasile magazine i internet portale u Indiji, Rusiji i Češkoj, Slovačkoj, Sloveniji.

Vezano: Predstavljamo pobjedinke Fotografije godine BiH 2014. – Ajbar Mujanović

Član je dva fotokluba u rodnom gradu, FotoSplit i Split. Prvu samostalnu izložbu je napravio 2004. godine a učestvovao je u mnogim zajedničkim izložbama sa foto klubovima.

Mišljenje predsjednika žirija Andrewa Teste je da je ova fotografija najbolje odgovorila na zadanu temu uz dodatak: “U moje vrijeme su se koristili upaljači”. Zvonimir je nagrađen mobilnim telefonom koji je poklon HT ERONET-a koji je ujedno i pokrovitelj ove kategorije.

Split, 120714. Druga Vecer Ultra Europe festivala. Na fotografiji: Pogled na Poljudski stadion. Foto: Zvonimir Barisin / CROPIX

Foto: Zvonimir Barašin

Sarajevski.ba: Koliko je teško predati svoje radove na neko takmičenje i čekati da vam te radove ocijene kolege i ljudi koji se već dugo bave fotografijom?

Zvonimir Barašin: Pa moram priznat da mi je dosta teško odabrati koje fotografije prijaviti na natječaj, od tisuće snimljenih fotografija tijekom godina teško je sjest i razmisliti što prijaviti, to mi je nekako najteži dio.

Sarajevski.ba: Nagradu ste primili u sarajevskoj Vijećnici, kako se čovjek osjeća kada mu je rad izložen u jednom od simbola grada Sarajeva?

Zvonimir Barašin: Prvo moram pohvaliti cjelokupni projekt Festival fotografije preko kojeg potičete mlade da se bave kreativnim radom. Da se vratim na Vaše pitanje, a to je na Sarajevska Vijećnica, koja je napokon zasjala ljepša nego prije što su je agresori i mržnja uništili. Vijećnica kao jedan od simbola Sarajeva je za mene posebno mjesto, te sam izrazito ponosan što se dodjela nagrada i izložba upravo dogodila u samoj Vijećnici, posebice kad se sjetim rata, te svega što se dogodilo u Sarajevu. Sve patnje koje su grad i građani preživjeli.  Moram napomenut da svaki put kad dođem u Sarajevo stegne me nešto u srcu kad se sjetim što se tu dešavalo dok sam bio dijete.

Sarajevski.ba: Koliko je danas teško napraviti fotografiju koja je drugačija i originalnija od ostalih?

Zvonimir Barašin: Sve ovisi o događaju i samom momentu u kojem se nalazite kad pristupate snimanju određenih događaja, potrebno se 100% posvetit isnimanju i zaboraviti na ono što se zove “ajme ne da mi se, dobro je i ovako” ili onu “ma proći će”.

Sarajevski.ba: Da li dostupnost opreme i pojavljivanjem većeg broja ljudi koji se bave fotografijom doprinosi stvaranju boljih fotografa? Odnosno da li konkurencija podstiče kreativnost?

Zvonimir Barašin: Kao fotoreporter koji je počeo raditi na starim tehnologijama moram priznati da je konkurencija zdrava, ali dolaskom digitalne tehnike te dostupnosti, fotografi su neznanjem srozali kvalitetu struke, te se danas sama fotografija jako malo cijeni. Ali konkurencija je uvijek zdrava, tjera te da napreduješ što je veoma pozitivno.

Sarajevski.ba: Šta mislite zašto se vaša fotografija razlikuje od drugih radova?

Zvonimir Barašin: Ostat ću suzdržan na ovo pitanje, te ću prepustiti čitateljima da odluče.

Sarajevski.ba: Da li osvajanje nagrade donosi određeni pritisak i podticaj da radite bolje?

Zvonimir Barašin: Nagrada me motivira da radim još bolje, te da se još više posvjetim samoj fotografiji te da fotografiju koristim kao medij pomoću kojega ću prenijeti svoje osjećaje i svoje viđenje svijeta oko sebe.

[divider]
Zabranjeno preuzimanje fotografija bez dozvole autora