Da su letovi niskotarifnih kompanija u BiH postali itekako popularni govori podatak da je sa tuzlanskog aerodroma WizzAir-om u 2015. poletjelo 70% više putnika u odnosu na 2014, tačnije 259.000 putnika. Ove godine očekuje da će se ta brojka popeti na 320.000, što bi bio veliki uspjeh, rekao je za eKapiju izvršni direktor “Međunarodnog aerodroma Tuzla” Enver Jukanović.

 Kada uspijete ostvariti porast u poslovanju od 30 ili 40%, već se može govoriti o nekoj čaroliji. Sa kompanijom “WizzAir” sarađujemo u kontinuitetu, doprinosimo razvoju turizma i cijele ove regije, te ćemo sigurno težiti proširenju saradnje, objašnjava Jukanović.

Kaže da je put do uspostavljanja saradnje sa ovom kompanijom značio ozbiljna istraživanja navika i potreba građana ovog dijela BiH i dijaspore. Rađene su analize, a koje je i zahtijevao WizzAir, o prometu na graničnim prelazima Bijeljine, Zvornika, Bratunca, kako bi se utvrdilo gdje se i koliko putuje. Kako kaže Jukanović, najveća koncentracija dijaspore je ipak u ovom dijelu BiH. A s obzirom na to kuda se najviše putovalo, odredile su se i buduće aviolinije. Tako danas “WizzAir” iz Tuzle leti za Malme, Dortmund, Ajndhoven, Memingem, Bazel, Geteborg, Frankfurt (Hahn), Stokholm (Skavsta). Cijene karata se kreću od 19,90 KM do 199 KM.

Jukanović kaže da se razmatrala opcija da se uvede linija do Londona, ali od toga se odustalo.

“Svaka niskotarifna kompanija kada razmatra dolazak u neki grad očekuje velika usagalašavanja. Što se tiče našeg iskustva, tražili su da se uključi šira zajednica. To znači, da se aktivno angažuju turističke agencije po pitanju promocije destinacije i ovdašnjih resura, da aerodrom poboljša svoju infrastrutkturu, kao i da se definiše jasna trgovinska ponuda. Kako tada, i danas konstantno radimo na ispitivanju tržišta i navika putnika kako bismo definisali nove ponude, jer putniku se treba prilagoditi”, ističe Jukanović.

Na nedavne vijesti da WizzAir razmatra da uvede linije i iz Sarajeva, Jukanović kaže da bi to svakako bilo dobro za BiH. Tuzla bi, kaže, sigurno zadržala svoj dio.

 Većina turista kada slete u Tuzlu odmah traže vezu sa Sarajevom, tako da je to opravdano. Mislim da bi Mađari trebalo da razmotre i Banjaluku i Mostar.

A iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo za eKapiju kažu da će u narednom periodu biti analizirane sve opcije oko otvaranja nove aviolinije kompanije WizzAir, nakon što je u maju održan sastanak direktora aerodroma i predstavnika WizzAir-a. Dodaju još uvijek nije bilo razgovora o kojoj relaciji je konkretno riječ.

Kada je riječ o dolasku novih aviokompanija na Aerodromu Sarajevo, bitno je naglasiti da svaka aviokompanija prije uspostavljanja leta radi detaljnu analizu tržišta, kojom procjenjuje komercijalnu opravdanost uvođenja nove linije. Osim WizzAir-a, trenutno nismo u pregovorima ni sa jednim drugim avioprevoznikom koji se deklarira kao “low cost” ,kažu iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo.

Navode takođe da strukturi njihovog prometa ubjedljivo preovlađuju prevoznici koji zahtijevaju veći kvalitet i širi asortiman aerodromskih usluga, a ne kompanije koje se deklarišu kao “low cost” prevoznici i koji zahtijevaju reducirani paket usluga Aerodroma Sarajevo.

Mediji su ranije pisali kako je visina aerodromske takse uzrok što neke aviokompanije ne dolaze na sarajevski aerodrom.

“Kada je u pitanju aerodromska taksa, koju je donijela Vlada Federacije BiH sa ciljem razvoja civilne avijacije u BiH, a koja iznosi 10 EUR i koja ulazi u cijenu karte, moramo istaći da se ona naplaćuje na osnovu odluke Federacije BiH i da Međunarodni aerodrom Sarajevo nije imao uticaja na donošenje iste. Prihod ove takse ne predstavlja i prihod sarajevskog aerodroma“, istakli su sa sarajevskog Aerodoma.

I dok im predstoje velike investicije, poput rekonstrukcije aerodromske piste, optimizacije terminala B, gradnje brze izlazne rulnice, iz sarajevskog aerodroma kažu da će sagledati mogućnosti za otvaranje terminala za niskobudžetne kompanije.

Ukoliko usaglase stavove, jer je bilo nekih pregovora, nije isključeno ni da sa Mahovljana u bližoj budućnosti poleti “low cost” kompanija, rekli su za eKapiju iz “Aerodroma Banjaluka”: Niskotarifne kompanije jesu opcija koja se uvijek razmatra, ali nisu naše osnovno opredjeljenje, već preferiramo redovan linijski putnički aviosaobraćaj.

Osim toga, banjalučki aerodrom je investirao dosta u kargo potencijale pa je tako stekao poziciju jedinog aerodroma u BiH sa komorama za skladištenje univerzalnih roba kao i specijalnih roba sa posebnim mikroklimatskim zahtjevima za skladištenje. Takođe, trenutno su u završnoj fazi igradnje kargo skladišta.