Zaključavanje katanaca s imenima i datumom na određenom mjestu nije nikakva novost u Evropskim gradovima, gdje predstavljaju i svojevrsnu tradiciju, ali ovaj oblik iskazivanja ljubavi sve je popularniji i u Sarajevu.

Riječ je o običaju “zaključavanja dviju duša” koji navodno potječe još iz drevne Kine, gdje se lokoti mogu pronaći u hramovima, na svetim planinama. Moderna verzija govori da je sve počelo ranih 80-ih godina u mađarskom Pečuhu, a označavala je solidarnost između zaljubljenih studenata, čiji su zahtjevni studiji nerijetko ugrožavali opstanak veze.

Već se nekoliko godina na mostovima glavnog grada Bosne i Hercegovine kače katanci s imenima zaljubljenih, ali najviše ih ima na Eiffelovom mostu.

U pojedinim evropskim centrima, gradski čelnici zabranjuju ili pokušavaju zabraniti ovaj vid iskazivanja ljubavi, a razlog je, naravno strah od uništavanja baštine. U Sarajevu još uvijek, nema javne zabrane kačenja katanca na mostove.

Zaljubljeni parovi često, osim katanaca, na ovaj most “vješaju” transparente s ljubavnim natpisima. Upravo je jedan takav ponovo osvanuo na Eiffelovom mostu.

Iako ni “zaključavanje ljubavi”, kao ni vješanje transparenata nisu originalni, ali ni pretjerano romantični, čini se da je pod zapadnjačkim uticajem, ovaj vid iskazivanja ljubavi sve popularniji među građanima našeg glavnog grada.

Prema predanju most na Skenderiji, koji je sagrađen 1893. godine, urađen je po nacrtima francuskog inženjera Gustava Eiffela, iako za to ne postoji konkretan dokaz. Vjerovatno su se projektanti mosta poslužili Eiffelovim konceptom, te tako potiče legenda da je to njegovo djelo. S druge strane, postoji verzija da je most načinjen od viška materijala kojom je slavni inženjer izgradio Eiffelov toranj u Parizu.

Punim imenom Alexandre Gustave Eiffel (rođen u Dijonu 15. decembra 1832. godine) francuski je inženjer koji je između ostalog projektovao 308 metara visok Eiffelov toranj u Parizu. Bio je stručnjak za željezne mostove, a projektovao je neke od najpoznatijih svjetskih građevina i spomenika, među kojima je i Kip slobode u New Yorku za koji je radio čeličnu konstrukciju. Preminuo je 27. decembra 1923. godine.